Franciscus Magazine
De zorg verandert, ziekenhuizen moeten zich duidelijker gaan profileren. Het Franciscus Gasthuis kwam bij hAAi om dit communicatievraagstuk in goede banen te leiden. Want hoe bereiken zij nieuwe klanten? Ook gezonde klanten, die zeer waarschijnlijk geen interesse hebben in een ziekenhuis, zolang gezondheid hen geen parten speelt.
Beslissers in de gezondheidszorg zijn vaak inhoudelijke professionals en kijken vanuit die bril naar het vraagstuk. In dit geval: laat zien hoe het er bij ons aan het ziekenhuisbed aan toe gaat. Wij waren echter niet overtuigd dat spataderen en open wonden de juiste aantrekkingskracht zouden hebben op een gezonde lezer en potentiele klanten.
De taal en beeldtaal van de werkvloer is niet per sé de taal van de doelgroep.
We startten een lezersonderzoek. Onderzoek naar het passende antwoord op de vraag. Meten is weten. Wat is de beste manier om de boodschap over te brengen? Twee voorbeeldmagazines werden gemaakt en aan de doelgroep voorgelegd. De uitkomst was direct overtuigend voor de ziekenhuisprofessionals. De spataderen bewaren we voor de interne communicatie, preventie in combinatie met goede voorlichting zetten we in voor de nieuwe klanten.
Een kleurrijke blikvanger op de cover, menselijke, positieve fotografie en duidelijke taal: hAAi heeft de bladformule van begin tot eind neergezet met aandacht voor het grote geheel én alle punten en komma's.
Zo maakten we de passie voor de zorg zichtbaar. En bovenal de kwaliteit van het Franciscus in de zorg. Het blad werd verspreid onder 181.000 huishoudens in Rotterdam.
- In het kortDe taal en beeldtaal van de werkvloer is niet per sé de taal van de doelgroep. Met het Franciscus Gasthuis maakte hAAi een eigen manier van communiceren.
- VoorFranciscus Gasthuis, Rotterdam