Elke dag weer
In opdracht van Bureau O2 ontwikkelden wij in 2021 een bewustwordingscampagne voor de schoonmaakbranche. Doel is schoonmakers bewust maken van hun grenzen. Van hun lijf en van gedrag. Van hun eigen gedrag of van andersmans gedrag. Elke dag weer.
Een platform, een wall of fame, e-learnings en een werkwijzer
De doelgroep - schoonmakers - zijn veelal anderstallig en/of minder geletterd. Om die reden bedachten we campagne met vooral online en social media georiƫnteerde beeldende componenten.
We bedachten het concept, het motto en gaven de identiteit van de campagne vorm. Vervolgens maakten we een platform met informatie en chatmogelijkheden voor de doelgroep, een Wall of fame waar bedrijven de doelstellingen kunnen ondertekenen, e-learnings en een werkwijzer.
Met de werkwijzer kunnen schoonmaker en leidinggevende samen kijken welke werkzaamheden er nog wel verricht kunnen worden als er sprake is van lichamelijke klachten.
De e-learnings vormen een belangrijk onderdeel van de campagne. Om het contact met de schoonmakers te waarborgen is de gehele campagne mobile first en laag in dataverbruik.
Onderstaande links dienen - na afloop van de campagne eind 2021 - enkel als voorbeelden van onze werkzaamheden. De inhoudelijke informatie kan verouderd en niet meer relevant zijn.
- In het kortCampagne om schoonmakers bewust te maken om veilig en gezond te werken
- VoorBureau O2
- In samenwerking met o.a.Bureau O2, Daphne Story, Erik Richters