CVO
Voor de Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving (kortweg CVO) bedachten wij een nieuwe identiteit. Het logo en de beeldcommunicatie visualiseren de rol als schakel van de CVO.
CVO vormt de schakel tussen de 7 deelnemende scholen. CVO is een schakel tussen leerlingen en traditionele of moderne onderwijssituaties, tussen onderwijs en de arbeidsmarkt, tussen onderwijs en de politiek, tussen onderwijs en geloof, Rotterdam en omgeving, vrije tijd, individualiteit en creativiteit.
Fotografie vormt de basis van de huisstijl. Enerzijds de leerlingen, anderzijds worden de beleidszaken van CVO verbeeldt zoals het grootstedelijke, de groei van het individu, vrijheid, het bedrijfsleven en de praktijk. Bij de lancering van de huisstijl werd er niet gekozen voor één beeld, maar voor een serie van 6 geschakelde beelden. In 2011 is de serie uitgebreid.
Een totaalpakket van een website, van correspondentiepakket tot periodieke uitgaven werd uitgewerkt. De huisstijl is alweer ruim 18 (!) jaar in gebruik.
Tot op de dag van vandaag verzorgen wij het magazine; de CVOpen.
De foto's van de leerlingen zijn gemaakt door Martijn van de Griendt.
- In het kortNieuwe identiteit
- VoorCVO, Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving