Schakenbosch

Een nieuwe jeugdzorginstelling, een nieuw behandelplan, een nieuw wooncomplex, met nieuwe inwoners en nieuwe medewerkers. 

Voor deze splinternieuwe organisatie moest alles ontwikkeld worden, van naam tot huisstijl. Schakenbosch kenmerkt zich door een nieuwe behandelmethode voor een zeer specifieke en kwetsbare groep jongeren. De jongeren wonen tijdelijk (6 tot 12 maanden) intern bij Schakenbosch en gaan daar ook naar school. Deze drie-eenheid van wonen, behandelen en leren lag aan de basis van het concept van de nieuwe identiteit. Vertaald naar kleurrijke, illustratieve elementen gecombineerd met krachtige portretten zetten we de jongeren centraal in de identiteit van Schakenbosch. 

Het onderscheiden en bereiken van drie doelgroepen: jongeren, ouders en verwijzers is van wezenlijk belang in de communicatiestrategie. In één herkenbare stijl.

Verwijzers worden geïnformeerd over de behandeling en uitgenodigd cliënten door te verwijzen. Ouders en jongeren worden ieder op hun eigen toon geïnformeerd over de toekomstige behandeling.

Het doel is door goede informatie weerstand weg te nemen en kansen en toekomstperspectief inzichtelijk te maken.

BEKIJK DE SITE

Trefwoorden