hAAi onderzoekt

Goede, verrassende en effectieve oplossingen verzinnen is leuk. Voor ons en voor de opdrachtgever.

Creativiteit op basis
van inhoud

hAAi werkt altijd vanuit de inhoud. Vanuit die inhoud kunnen we plannen bedenken. Wij geloven er heilig in dat wij eerst moeten begrijpen waar het over gaat én voor wie we het maken. Niet zomaar een plaatje om het plaatje.

Bewuste ontwerpkeuzes op basis van onderzoek
Hoe gaat de gebruiker of kijker om met informatie? Wat speelt er allemaal mee in het proces? Is de boodschap helder en worden de doelstellingen gehaald? Hoe kunnen we door middel van het ontwerp de gebruiker optimaal motiveren en enthousiasmeren? Hoe wordt complexe informatie het beste onthouden? Welke rol speelt emotie in dit proces? Kunnen we die emotie sturen?

Om die reden doen we bij hAAi onderzoek naar de effectiviteit van communicatie- en ontwerpoplossingen. Met deze onderzoeksgerichte aanpak begeven we ons zowel met print als interactieve media op het grensvlak van ontwerp en communicatie.

Bas van Oostveen is recentelijk bij hAAi afgestudeerd met zijn onderzoek 'How to tell an information story’. Wij bieden opnieuw de mogelijkheid om af te studeren op het gebied van onderzoek en design.

Meer weten over wat de mogelijkheden zijn? Informeer via lab@haai.nl. Bellen kan natuurlijk ook via 010-2400975 (vraag naar Ron of Marlyn).